Euroopan kielten päivä – Lautapeli + Kahoot-visat

• Aika 26.09.2022 (Europe/Helsinki / UTC300)
  • Lisää tapahtuma kalenteriin iCal

Euroopan kielten päivän banneri

Euroopan kielten päivää juhlitaan taas 26.9. Kielipäivään voi osallistua kotona, työpaikalla, koulussa ja harrastuksissa. Kaikki kielistä kiinnostuneet pääsevät mukaan! Kielikampus kutsuu kaikki mukaan pelaamaan lautapeliä ja kielivisoja, joiden aiheena ovat Euroopan monet kielet.

Lautapeli

Monikielinen lautapeli tutustuttaa oppilaita ja opiskelijoita eri eurooppalaisiin kieliin sekä rohkaisee käyttämään kielitaitoja kysymysten ja tehtävien avulla. Pelin kysymykset on saatavilla myös Word-tiedostona, jotta kysymyksiä voi muokata omalle ryhmälleen sopiviksi. Lautapelipohja sekä kysymykset ovat saatavilla näistä linkeistä:

Kielivisat

Kielivisoja on kaksi: toinen on tarkoitettu ala- ja yläkoululaisille (sopii parhaiten luokka-asteille 5–9) ja toinen lukiolaisille. Kielivisat on toteutettu Kahoot-ohjelmalla, ja niitä saa kopioida ja muokata vapaasti opetuskäyttöön. Visat ovat saatavilla näistä linkeistä:

Lisätietoa opettajille visan käyttämisestä oppitunnilla sekä vastausten selitykset löytyvät täältä: Euroopan kielten päivä 2021 - Kahoot-ohjeet ja vastausten selitykset

Hauskoja pelihetkiä toivottaa
kielikampus logo.PNG