XXII Virtuaalinen kieli- ja viestintätieteiden Kevätkoulu 4.–5.5.2022

Perinteiseen tapaan kevätkoulu on Kielikampuksen (SOLKI, KiVi, OKL, MOVI, Norssi) väitöskirjatutkijoiden järjestämä tapahtuma väitöskirjatutkijoille.  Tänäkin vuonna kevätkoulu pidetään virtuaalisena. Ohjelmassa on keynote, väitöskirjatutkijoiden esitelmiä omasta tutkimuksestaan sekä työpaja akateemisesta kirjoittamisesta.
  • Aika 04.05.2022 – 09.45 05.05.2022 – 16.15 (Europe/Helsinki / UTC300)
  • Paikka Zoom
  • Lisää tapahtuma kalenteriin iCal

Kielikampuksen (SOLKI, KiVi, OKL, MOVI, Norssi) väitöskirjatutkijat järjestävät XXII kieli- ja viestintätieteiden Kevätkoulun 4.-5.5.2022 väitöskirjatutkijoille. Tänäkin vuonna kevätkoulu pidetään virtuaalisena.

Kevätkoulun 2022 keynote-luennon aihe on Akateeminen ura ja kuinka siihen voi valmistautua jo väitöskirjaprosessin aikana. Luennon pitävät professori Camilla Lindholm sekä dosentti, FT Johanna Isosävi, jotka ovat kirjoittaneet kirjan “Väitöksen jälkeen - opas akateemiselle uralle” sekä luoneet kirjaan perustuvan podcastin (https://anchor.fm/vaitoksenjalkeen). Kevätkouluun ilmoittautuneet saavat kirjaan alennukseen oikeuttavan koodin.

Keynote-luento on avoin kaikille kiinnostuneille. Muista kuitenkin ilmoittautua linkin saamiseksi!

Päivämäärä Kellonaika Ohjelma
Keskiviikko 4.5. 9.45–10.00

Aloitus & info väitöskirjatutkijoille

10.00–11.30

Keynote puheenvuoro: Academic career / professori Camilla Lindholm ja dosentti, FT Johanna Isosävi (englanniksi)

11.30–13.30

Lounas

14.00–15.45

Väitöskirjatutkijoiden esitelmiä

Esitelmän muodon ja aiheen voi jokainen väitöskirjatutkija päättää itse (esim. tutkimussuunnitelma, alustavia tuloksia, datasessio). On myös mahdollista käsitellä tekstiä, esimerkiksi artikkeliluonnosta tai käsikirjoitusta. Voit myös kertoa jostain yleisemmästä väitöskirjatutkimukseesi liittyvästä aiheesta, kuten eettisistä tai metodologisista kysymyksistä.

16.00–16.30

Interaktiivinen kahvitauko

Torstai 5.5. 10.00–11.45

Väitöskirjatutkijoiden esitelmiä

12.00-13.00

Lounas (online)

14.00–16.00

Työpaja akateemisesta kirjoittamisesta / professori Camilla Lindholm ja dosentti Johanna Isosävi (englanniksi)

16.00–16.15

Kevätkoulun lopetus

Keynoten ja työpajan tarkemmat kuvaukset

KEYNOTE: ACADEMIC CAREER, 4 MAY  by Camilla Lindholm and Johanna Isosävi [language of the keynote is English]

In our keynote, we focus on tools for career planning for PhD candidates. We discuss issues related to goal setting, recognizing your values, and maintaining a healthy work-life balance. Further, we deal with the importance of writing a long-term strategic career plan, and we guide you in writing your academic mission statement. In our talk, we focus on many demands of the academic career and how to juggle between different tasks. We also encourage you to engage with wider audience, and give you tips how to communicate about your research. Finally, we emphasize that whether you want to pursuit in the academic career or elsewhere, the skills you have learned during your PhD are both valuable and transferable.

WORKSHOP ON ACADEMIC WRITING, 5 MAY by Camilla Lindholm and Johanna Isosävi [language of the workshop is English]

You are most welcome to join our workshop on academic writing on 5 May. In the first part of the 2-hour workshop, we introduce the publication pipeline: why is it important and how does it help you to plan and monitor your writing? Furthermore, we discuss tips for academic writing and for the writing process, such as prioritizing writing, creating healthy and sustainable writing routines and how to go from draft to submission while feeling less stressed doing it. In the second part of the workshop, we demonstrate the benefits of social writing – getting started, writing, and winding down together – to overcome writing-related obstacles.

Lisätietoa  esitelmistä

Jokaiselle esitelmälle on varattu 30 minuuttia aikaa, josta 20 minuuttia esitelmään ja 10 minuuttia keskusteluun. Voit valita vapaasti esityksesi formaatin.

Tarkemmat yksityiskohdat, kuten esitysten ja taukojen tarkat ajat, ilmoitetaan myöhemmin.

Jyväskylän yliopiston kokeneemmat tutkijat kommentoivat esitelmiä. Tapahtuma on monikielinen, ja mahdollisia esityskieliä ovat ainakin suomi, englanti, ruotsi ja suomalainen viittomakieli. Olethan järjestäjiin etukäteen yhteydessä, jos haluaisit esittää jollakin muulla kielellä.

Ilmoittaudu 8.4. mennessä

Ilmoittautuminen sulkeutui 8.4.

Voit osallistua koko tapahtumaan tai vain osioihin siitä.

Esitelmän pitäjiä pyydetään lisäksi lähettämään esitelmän materiaali kommentaattoreita varten 22.4. mennessä. Jos sinulla on kysyttävää esitelmän aiheeseen tai muotoon liittyen, ota yhteyttä Pauliina Puraseen (pauliina.p.a.puranen@jyu.fi) tai Tanja Seppälään (tanja.e.seppala@jyu.fi)

Kevätkoulun järjestäjätiimi

Karina Doi, Jonna Leppäkumpu, Pauliina Puranen, Emilia Rajala, Tanja Seppälä, Mai Shirahata, Camilla Suortti, Polina Vorobeva & Minttu Vänttinen