Soveltavan kielentutkimuksen kesäkoulu

New Dynamics of Language Learning: Spaces and Places – Intentions and Opportunities

Kansainväliseen konferenssiin osallistui lähes 200 tutkijaa ja kieltenopettajaa. Konferenssissa perehdyttiin esimerkiksi erilaisten oppimisympäristöjen ja -yhteisöjen, monikielisyyden ja -kulttuurisuuden, motivaation ja itseohjautuvuuden, kieliteknologian ja vaihtelevien pedagogisten käytänteiden sekä kielikoulutuspolitiikan ajankohtaisiin kysymyksiin. Tarjolla oli esitelmiä, posteriesityksiä, symposiumeja sekä työpajoja.

Plenaries and workshop abstracts 2011

Organizing Committee:

Paula Kalaja (chair), Anne Pitkänen-Huhta, Minna Suni (Department of Languages)
Riikka Alanen, Mia Halonen, Mirja Tarnanen, Sabine Ylönen (Centre for Applied Language Studies)
Peppi Taalas, Marlen Harrison, Ryan Twomey, Liisa Kallio (Language Centre)
Secretary (scientific programme): Katja Mäntylä
Secretary (registration & finances): Satu Julin

Keynote speakers:

• Zoltán Dörnyei (Psycholinguistics), University of Nottingham, UK: ”Instructed second language acquisition from a complex dynamic systems perspective.”
  • Gráinne Conole (e-Learning), Open University, UK: ”Promoting open educational practices through social and participatory media.”
  • Constant Leung (Educational Linguistics), King’s College, London, UK: ”Participatory competence in content-oriented language and literacy practices in linguistically diverse classrooms.”