Kielinystyrät joutuivat töihin Tutkijoiden yössä 27.9.2019

Jyväskylän yliopistossa vietettiin jo perinteikästä Tutkijoiden yötä 27.9.2019. Kielikampus osallistui tapahtumaan järjestämällä kielinystyröitä hiveleviä aktiviteetteja Ruusupuistossa aamukymmenestä iltapäiväneljään saakka. Tapahtumavieraat pääsivät testaamaan  synonyymivarastonsa laajuutta sekä uusien sanojen keksimistaitojaan. Lisäksi vieraita tutustutettiin itämerensuomalaisten kielten kirjallisuusperinteeseen ketjurunojen avulla. Alakoululaiset pääsivät testaamaan kielellistä päättelykykyään eri puolille Ruusupuistoa piilotetuissa salapoliisitehtävissä, jotka oli laadittu Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeessa.

Tutkijoiden yön yhteydessä juhlistettiin myös edellisenä päivänä virallisesti vietettyä Euroopan kielten päivää arpomalla teemapäiväaiheisia tuotteita.

Lue myös blogikirjoitus tapahtumassa luodusta ketjurunosta.

synonyymiehdotuksia isolla paperilla   synonyymeja sanalle sauna  synonyymeja sanalle kirjoittaa