Kielten viikon kampuskierros abiturientin silmin

Esittelykäynti yliopistossanne oli minulle todella avartava ja tärkeä, sillä haluaisin kovasti päästä ensi syksynä opiskelemaan Jyväskylän kielten laitokselle englannin ja espanjan opettajaksi! Kun opettajamme kertoi mahdollisuudesta päästä tutustumaan kielten laitokselle, innostuin heti ja ilmoittauduin mukaan. Luokkamme ja lukiomme on niin pieni, ettei innostuneita ollut loppujen lopuksi kuin neljä, mutta onneksi reissu toteutui.

Minua kiinnosti kamalasti se, kuinka kouluun pääsee opiskelijaksi. Olen ollut aina hyvä koulussa, mutta pelkään että ylioppilaskirjoitukset menevät hieman huonommin, joten kun kuulin että lähinnä laudaturilla ja eximialla pääsee sisään, aloin petraamaan kursseissakin vielä lisää. Ilmapiiri yliopistossanne vaikutti oikein mukavalta, ja oppaamme olivatkin ihania tyttöjä! Kiitos heille! Meille kerrottiin paljon hyödyllisiä asioita, varsinkin kun istuimme porukalla pöydän ympärillä ja opettajatkin kertoivat meille opiskelusta. Minulle tuli luottavainen mieli koko kampuksesta ja sen väestä. Tämän tutustumiskäynnin myötä olen varma siitä, että teen kaikkeni päästäkseni Jyväskylän yliopistoon!

Avainsanoina abikierros, Jyväskylän yliopisto, kielten opiskelu